Koncertní předplatné 2015/2016
koncerty a akce
Koncertní předplatné 2015/2016
,

KONCERTNÍ PŘEDPLATNÉ - žáci ZUŠ vstup zdarma (na základě předložení žákovské knížky)

středa 16. září v 19.00 hod.

ALTISSIMO SAXQUARTET

Daniel Troszok – sopran saxofon Lukáš Kolek – alt saxofon Jiří Pohanka – tenor saxofon Matúš Tomala – bariton saxofon

Saxofonové kvarteto vzniklo v roce 2013 jako komorní těleso studentů Fakulty umění na Ostravské univerzitě oboru saxofon, ze třídy Mgr. Zbigniewa Kalety, čímž se stalo v ČR unikátním, neboť zde dosud neexistovalo takovéto seskupení, složené z vysokoškolsky vzdělaných saxofonistů. Během krátké doby kvarteto nastudovalo řadu skladeb původně napsaných pro saxofonové kvarteto, ale i různých transkripcí od baroka až po současnost. Daniel Troszok - sopran saxofon je nejstarším členem a uměleckým vedoucím souboru. Původně vystudoval hru na klarinet na Janáčkově konzervatoři v Ostravě, avšak po otevření oboru saxofon v této instituci se opět přihlásil ke studiu. V roce 2008 se tak stal pod vedením Mgr. Zbigniewa Kalety prvním absolventem Janáčkovy konzervatoře a Gymnázia v Ostravě ve hře na saxofon. V roce 2010 byla výuka saxofonu zavedena I na Ostravské univerzitě, kde pokračoval ve studiu. Jako host spolupracoval s významnými hudebními tělesy na Moravě, ale také v Polsku, např. s Janáčkovou filharmonií Ostrava, Moravskou filharmonií Olomouc, Ostravskou bandou, orchestrem hudebního divadla v Gliwicích (Polsko), MACH - doprovodná kapela Martina Chodúra a dalšími. Kromě saxofonového kvarteta hraje také na klarinet se souborem “Klezmák”, který se zaměřuje na židovskou hudbu. V současnosti vyučuje hru na klarinet a saxofon v ZUŠ Pavla Kalety Český Těšín a také na Janáčkově konzervatoři a Gymnáziu v Ostravě, kde mimo jiné také vede studetnské saxofonové kvarteto. Lukáš Kolek - alt saxofon je naopak nejmladším členem, ale svými zkušenostmi si se svými kolegy nezadá. Na saxofon se začal učit právě pod vedením Daniela Troszoka a po přijetí na Janáčkovu konzervatoř a Gymnázium v Ostravě pokračuje u Mgr. Zbigniewa Kalety. I přes svůj mladý věk má již na kontě řadu úspěchů v soutěžích jak v ČR tak v Polsku, významným úspěchem bylo např. 2. místo na Pro Bohemia 2013. Sólově vystupoval s Janáčkovou filharmonií Ostrava a s Českou filharmonií na open-air koncertu, kde byl s několika dalšími mladými umělci vybrán z více než sta uchazečů konkurzu. Jako host spolupracoval také s filharmonií Bohuslava Martinů ve Zlíně, několik let byl členem dechového orchestru Májovák v Karviné. Kromě saxofonu se věnuje také hře na cimbál. Působí jako učitel v ZUŠ Třinec a ZUŠ Pavla Kalety v Českém Těšíně, kde učí klarinet, saxofon a cimbál. Jiří Pohanka - tenor saxofon je nejvzdělanějším členem, neboť má magisterský titul z Ostravské univerzity v oboru hudební výchova a sbormistrovství (2011). Původně studoval hru na klarinet u Doc. Mgr. Igora Františáka PhD., následně u MgA. Lukáše Brody. Do hry na saxofon jej zasvětil Milan Straka a vzdělání nadále prohloubil u Mgr. Zbigniewa Kalety na Janáčkově konzervatoři a Gymnáziu v Ostravě. V současnosti dokončuje studium na Fakultě umění Ostravské univerzity ve hře na saxofon. Pravidelně se zúčastňuje mezinárodních saxofonových kurzů, kde pod vedením špičkových evropských lektorů a muzikantů (Philippe Portejoie, Paweł Gusnar, Bartłomiej Duś ad.) nadále rozvíjí své schopnosti, dovednosti a poznatky v oblasti saxofonové interpretace. Spolupracuje s mnoha uměleckými tělesy (Janáčkova filharmonie Ostrava, Moravská filharmonie Olomouc, NDM Ostrava, Ostravské divadelní soubory a jiná seskupení např. Jazz combo Milana Straky ad.). Hru na saxofon vyučuje na ZUŠ Edvarda Runda ve Slezské Ostravě Matúš Tomala - baryton saxofon je zahraničním členem kvarteta (Slovensko). Vystudoval hru na saxofon na Konzervatoři v Žilině pod vedením Mgr. art Mareka Pastírika ArtD. Od roku 2012 studuje na Fakultě umění Ostravské univerzity pod vedením Mgr. Zbigniewa Kalety. V minulosti hrál v bigbandech Slovak young swing generation a v Bigbandu Žilinské konzervatoře, se kterým občas vystupuje dodnes. K největším úspěchům patří 1. místo v soutěži slovenských konzervatoří ve hře na dřevěné dechové nástroje a 1. místo, které získal se saxofonovým kvartetem Žilinské Konzervatoře pod vedením Mareka Pastírika na soutěži slovenských konzervatoří v komorní hře. Pravidelně vystupuje s djs, se kterými hravá elektroswing. Na saxofon vyučuje v ZUŠ Bílovec.

středa 14. října v 19.00 hod.

TRIO MARTINŮ

Petr Jiříkovský Jaroslav Matějka Pavel Šafařík

Trio Martinů vzniklo na Pražské konzervatoři v roce 1990. V současném složení (Petr Jiříkovský – klavír, Pavel Šafařík – housle a Jaroslav Matějka – violoncello) hraje od roku 1993. Již od počátku svého působení, kdy se na uměleckém růstu souboru významně podílel vůdčí člen světově proslulého Smetanova kvarteta Antonín Kohout, dosahovalo trio řadu úspěchů a získávalo významná ocenění. Mezi tyto úspěchy patří účast v mezinárodní soutěži v italském městě Trapani, třetí cena na mezinárodní soutěži komorních souborů v Heerlenu v Holandsku v roce 1992 a zvláště pak první místo v téže soutěži o tři roky později (1995). Členové tria v letech 1992 a 1994 absolvovali mistrovské kurzy ve Villecroze ve Francii pod vedením Pražského tria a v letech 1995 a 1997 pod vedením prof. Sandora Deviche a člena známého Beaux Arts Tria Menahema Presslera kurzy v rámci Orlando festivalu v Kerkrade v Holandsku. V letech 1996–98 studovali všichni tři hráči na vídeňské Hochschule für Musik und darstellende Kunst u prof. Michaela Schnitzlera, člena Haydnova klavírního tria. V roce 1995 byla Triu udělena Cena Českého spolku pro komorní hudbu při České filharmonii. Za dobu svého působení trio vystupovalo v mnoha hudebních centrech v České republice i v zahraničí, zejména ve Španělsku a Holandsku, v Musashino Hall v Tokiu, na festivalech Schleswig-Holstein, Mitte Europa, Ohridské léto v Makedonii a Musica in Aulis v Bolzanu. V letech 2013/2014 se trio zúčastnilo dalších prestižních festivalů, jako je např. Festival Bohuslava Martinů v Poličce (květen 2014), Pražské jaro (červen 2014), Mezinárodní festival komorní hudby v Piešťanech (červen 2014), nebo Mezinárodní hudební festival v Českém Krumlově (srpen 2014). V červnu 2014 trio vydalo nové CD s Trojkoncertem C dur L. van Beethovena, který natočilo živě na vánočním koncertě v Obecním domě v Praze se Symfonickým orchestrem hl. m. Prahy FOK pod taktovkou čínského dirigenta Muhai Tanga. V sezoně 2015/2016 Trio Martinů oslaví 25. výročí od svého vzniku na koncertech u nás (Praha - Rudolfinum, říjen 2015, Brno - Besední dům, listopad 2015) i na turné v zahraničí, zejména ve Velké Británii, Holandsku a Skotsku. Dále vystoupí na festivalu L. van Beethovena v Teplicích, Janáčkově festivalu v Ostravě, nebo na Festivalu komorní hudby v Leamington Spa v Anglii. V září 2015 čeká Trio Martinů turné do Jižní Koreje, kde odehrají několik koncertů v rámci Visegradského hudebního festivalu, oslavujícího kulturní spolupráci mezi Korejskou republikou a zeměmi Visegradské čtyřky. Všichni tři členové tria jsou vynikajícími sólisty a pravidelně nahrávají pro Český rozhlas. Pavel Šafařík a Jaroslav Matějka působí jako zástupci koncertních mistrů v Symfonickém orchestru hl. m. Prahy FOK a Petr Jiříkovský kromě sólového koncertování vyučuje klavír na Pražské konzervatoři. Čtvrtek

5. listopadu v 19.00 hod.

THE CZECH ENSEMBLE BAROQUE VOCAL QUINTET FA LA LA... |

Rozmary renesanční hudby Hassler, Gastoldi, Morley, Farmer a skladby dalších autorů, jejichž geniálně univerzálním refrénem je „Fa la la”. „Nevážná” vokální hudba a humor v ní. Lenka Cafourková Ďuricová - soprán Tereza Válková - mezzosoprán Martin Ptáček - kontratenor Jakub Kubín - tenor Jiří Miroslav Procházka – bas Pětičlenný vokální ansámbl je tvořen mladými sólisty, kteří se specializují na autentickou interpretaci staré hudby. Zabývá se také vokální tvorbou autorů 20. století. Je součástí vokálně instrumentálního tělesa Czech Ensemble Baroque, které je zaměřeno na autentické provádění velkých barokních oratorií, oper a kantát. Těžištěm činnosti Qjintetu je zejména madrigalová tvorba a duchovní moteta 17. století (Montevedi, Arcadelt, Lasso, Byrd, Schütz). Czech Ensemble Baroque Quintet má mimo jiné v repertoáru také novou podobu madrigalů Bohuslava Martinů a jiných autorů 20. stol. Uvádí také premiéry soudobých skladatelů, například Cyklus písní na slovenské lidové texty skladatele Juraje Čiernika nebo Kantáta pro čtyřruční klavír a vokální quintet Maria skladatele a varhaníka Martina Jakubíčka, kterou premiéroval s klavírním duem Renaty a Igora Ardaševových. V roce 2011 soubor nastudoval specifický program hebrejských písní, které pro quintet upravil skladatel a přední český odborník na židovskou hudbu Tomáš Novotný a s tímto programem natočil také CD. Soubor je zván ke spolupráci a vystoupením po celé České republice i do zahraničí. (Slovensko, Polsko, Rakousko, Německo aj.) a kromě mateřského orchestru Czech Ensemble Baroque pracoval také s Capellou Appollinis Barbary Marie Willi, souborem Musica Aeterna Petra Zajíčka aj. V roce 2015 natočí svůj debutový videoklip k Monteverdiho madrigalům.

Středa 20. ledna v 19.00 hod.

Listina mladých umělců MAREK KOZÁK – klavír

Od čtyř let navštěvoval hodiny klavíru v ZUŠ v Brušperku. V období studia na ZUŠ se stal laureátem několika soutěží (např. Pro Bohemia, soutěže ZUŠ pořádané MŠMT a jiné). Po základní škole nastoupil na Janáčkovu konzervatoř a Gymnázium v Ostravě, kde studuje čtvrtým rokem hru na klavír u Moniky Tugendliebové a hru na varhany u Martiny Zelové (jako varhaník se s JFO představil v roce 2009). V roce 2010 získal 2. cenu na Mezinárodní smetanovské klavírní soutěži v Plzni a 1. cenu na soutěžní přehlídce konzervatoří v Pardubicích. Mezi jeho další úspěchy patří také čestné uznání a zvláštní cena za provedení skladby L. van Beethovena na Mezinárodní klavírní soutěži Beethovenův Hradec 2011. Ve stejném roce získal také 1. cenu, zvláštní cenu za provedení skladby F. Liszta a titul absolutního vítěze na Brněnské klavírní soutěži. I tentokrát zahraje Liszta, konkrétně jeho Klavírní koncert č. 1. Na otázku, zda si z Brna odvezl ocenění za provedení stejné skladby, odpovídá: „Na brněnské soutěži jsem byl oceněn za jinou skladbu. Byl to Rigolleto – Parafráze.“ Několikrát koncertně vystupoval na Slovensku, v Německu a v Polsku. Aktivně se zúčastnil mistrovských klavírních kurzů v Týně nad Vltavou pod vedením Prof. Ivana Klánského.

Středa 17. února v 19.00 hod.

JIŘÍ VODIČKA – housle MARTIN KASÍK – klavír

Jiří Vodička patří k nejvýznamějším českým houslistům. Již v dětství na sebe upozornil vítězstvími v mnoha soutěžích – napří- klad v roce 2000 v Mezinárodní houslové soutěži J. Kociana, Prague Junior Note a Čírenie talentov; o rok později pak opět prvními cenami v soutěžích Čírenie talentov a v Mezinárodní houslové soutěži J. Kociana, kde dokonce obdržel titul absolutního vítěze. V roce 2002 získal první cenu na mezinárodní houslové soutěži Beethovenův Hradec a v témže roce i cenu pro nejlepšího účastníka houslových kurzů Václava Hudečka. Titul absolutního vítěze si odnesl také v roce 2004 z prestižní Mezinárodní houslové soutěže Louise Spohra v německém Výmaru. Ve svých 14 letech byl Jiří Vodička mimořádně přijat na vysokou školu, Institut pro umělecká studia v Ostravě, a to do třídy renomovaného pedagoga prof. Zdeňka Goly. V roce 2007, tedy svých 19 letech, zde uzavřel studium magisterským titulem. Od té doby se naplno věnuje só- lové koncertní dráze. Spolupracuje s předními českými pianisty – M. Kasíkem, A. Skoumalem a L. Vondráčkem. V roce 2002 byl Vodička jmenován sólistou Janáčkovy filharmonie Ostrava, se kterou koncertuje doma i v zahraničí. Pravidelně spolupracuje např. s Pražskou komorní filharmonií, Symfonickým orchestrem FOK, Českým komorním orchestrem a orchestrem Národního divadla. V roce 2008 se Jiří Vodička zúčastnil evropského kola světově proslulé soutěže Young Concert Artists v německém Lipsku. V konkurenci několika set soutěžících z Asie a Austrálie získal první cenu s postupem do finále v New Yorku. Odtud si v roce 2009 přivezl druhou cenu. Jiří Vodička bývá pravidelně zván na významné festivaly – například Pražské jaro, Mladá Praha, Grand Festival of China, Hohenloher Kultursommer, Choriner Musiksommer. Byl pozván, aby zahájil mezinárodní festival Musiktage Salzgitter. Pravidelně koncertuje v Číně jako host Wuhanské filharmonie s dirigentem Jamesem Liu Pengem. Martin Kasík vítěz jedné z nejprestižnějších světových soutěží Young Concert Artists Competition v New Yorku 1999, se věnuje klavírní hře od 4 let. Studoval Janáčkovu konzervatoř v Ostravě pod vedením Mgr. Moniky Tugedliebové a AMU v Praze ve třídě prof. Ivana Klánského. Je vítězem mnoha domácích i mezinárodních soutěží, mj. soutěže Pražského jara 1998, držitelem ceny Davidoff Prix 2000 pro nejlepšího českého interpreta do 28 let v oblasti klasické hudby a Ceny Harmonie pro nejúspěšnějšího mladého umělce za rok 2002. Koncertoval v řadě prestižních koncertních sálů Evropy (sál Berlínské filharmonie, Wigmore Hall v Londýně, Gewandhaus Lipsko, Tonhalle Zürich, Concertgebouw Amsterdam, De Doelen Rotterdam, Finlandia Hall Helsinky, Auditorio di Barcelona aj.), Spojených států amerických (Weill Recital Hall at Carnegie Hall, Alice Tully Hall a Avery Fisher Hall v New Yorku, Kennedy Center Washington aj.), Japonska (Tokyo Suntory Hall), Tai – Wanu (Philharmonic Hall) Singapuru (Singapore Victoria Concert Hall). Jako sólista vystupoval mj. s Chicago Symphony Orchestra, Minneapolis Symphony Orchestra, DSO Berlin, Tonhalle- -Orchester Zürich, Stuttgarter Philharmoniker, Rotterdams Philharmonisch, Helsingin kaupunginorkesteri. Pravidelně spolupracuje s Českou filharmonií a Symfonickým orchestrem hl. města Prahy FOK, se kterými podnikl turné po USA a Japonsku. V roce 2008 se stal Martin Kasík prezidentem Chopinova festivalu v Mariánských Lázních. Od roku 2009 vyučuje na pražské konzervatoři. Jako podagog působí rovněž na Akademii múzických uměnív Praze.

 

středa 27. dubna v 19.00 hod.

JIŘÍ HOŠEK a DOMINIKA WEISS HOŠKOVÁ – violoncello

Jiří Hošek patří k nejznámějším hráčům na violoncello u nás a je také profesorem pražské AMU. Jeho dcera Dominika Weiss Hošková je v současnosti studentka Jerusalem Academy of Music. Jiří Hošek – violoncello je pokládán za jednu z nejvýraznějších postav interpretačního umění současnosti. Hru na violoncello studoval u Pravoslava Sádla na Konzervatoři v Praze (1970 - 75) a prof. Miloše Sádla na Hudební fakultě AMU, již absolvoval s vyznamenáním roku 1980. Své umění pak zdokonaloval ještě u prof. Bernarda Michelina při stáži na pařížské konzervatoři a letní akademii v Nice (1981). Jako stipendistu Českého hudebního fondu jej vedli Alexandr Večtomov a Josef Chuchro, absolvoval i Bartókův seminář v Szombathely u prof. Lászlo Mezö. Zúčastnil se 10 mezinárodních soutěží, v nichž byl oceněn mj. jako finalista Casalsovy soutěže v Budapešti, diplomy Bachovy soutěže v Lipsku a dvou Čajkovského soutěží v Moskvě 1978 a 1982. Stal se laureátem Mezinárodní violoncellové soutěže Pražského jara 1980. Řadu dalších cen a diplomů získal v domácích interpretačních soutěžích; jmenujme z nich absolutní vítězství v interpretační soutěži ČSR roku 1980. Od studentských let pravidelně koncertuje doma i v řadě evropských zemí, nahrává pro rozhlas i na trvalé nosiče zvuku. Na CD nahrál nejen jednotlivá slavná díla violoncellové literatury, jako jsou koncerty Schumannův nebo Lalův, ale i významné souborné nahrávky, např. pozdních violoncellových děl Sergeje Prokofjeva, dva soubory židovské hudby a na dvou CD komplet děl Antonína Krafta, Davida Poppera, či soudobých českých autorů. V roce 1999 nahrál na CD oba violoncellové koncerty Bohuslava Martinů. Pozoruhodně se uplatnil jako sólista i zanícený vykladač v televizních pořadech o Antonínu Kraftovi, o Davidu Popperovi a o Mikulášovi Kraftovi, z jejichž tvorby některé skladby i rekonstruoval a nově oživil. Má velmi bohatý repertoár od hudby barokní až po dnešek a je vůbec mnohostranným hudebníkem: byl koncertním mistrem Symfonického orchestru Českého rozhlasu (1991 - 96), hrál i ve filmových rolích (režie V. Olmer), komponoval scénickou hudbu pro Divadlo na Fidlovačce, vyvíjí bohaté aktivity i v žánrech populární hudby. Je docentem Hudební fakulty AMU v Praze, kde pedagogicky působí od roku 1994; v březnu 1998 byl jmenován sólistou Českého rozhlasu. Kritika oceňuje na Hoškově hře zvláště brilantní techniku a oduševnělý výraz. Za propagaci Žižkova vyjádřenou zejména hudebním festivalem Nekonvenční žižkovský podzim, který založil a organizuje od roku 1997, byl zapsán v prosinci roku 1999 do Knihy cti městské části Praha 3 a následně vyhlášen "osobností Žižkova roku 2000". Jako jediný violoncellista reprezentoval českou violoncellovou školu na Pražském jaru 2002. Dominika Weiss Hošková - violoncello začala hrát na violoncello ve čtyřech letech. Po studiích na Pražské konzervatoři (prof. V. Jírovec, prof. V. Kočí) a soukromých lekcíc u prof. Miloše Sádla pokračovala na Akademii múzických umění v Praze, kde absolvovala magisterské studium ve třídě svého otce doc. Jiřího Hoška. V současnosti studuje v Izraeli na Jerusalem Academy of Music and Dance (prof. Zvi Plesser - violoncello, prof. Avi Abramovic - komorní hudba). Její aktivity byly oceněny v červnu 2010 udělením Stříbrné medaile Senátu Parlamentu ČR za šíření dobrého jména a tradic České republiky ve Státě Izrael. Dominika Hošková se stala nejmladší českou účastnicí Mezinárodní hudební soutěže Pražského jara 2000. Nadace Český hudební fond ji ocenila udělením stipendia pro nejúspěšnější studenty a v roce 2006 ji nominovala na Prémiovou listinu ČHF pro nejlepší mladé interprety. Získala absolutní vítězství ve všeoborové smyčcové soutěži "The competition in memory of David Gritz" v Izraeli a 1. cenu v "The Rose Choron Chamber Music Competition" v roce 2009. Absolovovala mistrovské kurzy u Csaby Onczay, Jeana-Marie Gamarda, Dudu Selly, Zvi Plessera, Hilela Zoriho nebo Itzhaka Perlmana. Koncertuje s předními českými a izraelskými orchestry, vystupuje na sólových recitáIech.

pátek 20. května v 19.00 hod.

BABORÁK ENSEMBLE Radek Baborák - lesní roh Martina Bačová- housle Hana Baboráková- violoncello Miroslav Sekera- piano

Baborák Ensemble působí na hudební scéně od roku 2001. Vystupuje na konzertech a festivalech v Evropě a Japonsku, nahrává pro Exton a Supraphon Jeho členové jsou úspěšní sólisté, laureáti mezinárodních soutěží a komorní hráči mladé generace-houslisté Dalibor Karvay, Martina Bačová, Roman Patočka, Vladimír Klánský, Aida Shabuová, violisté Jiří Zigmund, Vladimír Kroupa, Karel Untermiller, violoncellistka Hana Baboráková) přední hráči českých orchestrů (Česká Filharmonie, SOČR, PKF, FOK) a komorních souborů (Wihanovo kvarteto, Haroldovo kvartet, Epogue quartet, Afflatus Quintet, České noneto). Jako hosté s BE vystupují koncertní mistři a první hráči Mnichovské a Berlínské Filharmonie (Lorenz Nasturica , Wilfried Strehle, Wenzel Fuchs). Repertoár BE zahrnuje skladby barokní, klasicistní, romantické, dvacátého století a dále celou řadu úprav a skladeb souboru přímo věnovaných. Vlastní debut je spojen s nahráním cd pro Exton se skladbami klasiků a z 20. století (Mozart, Beethoven, Kroll, Turner). Úspěšná spolupráce pokračovala dalším cd „Le quatro stagioni-průřez italskou hudbou čtyř století (Vivaldi, Corelli, Donizetti, Cherubini, Sinigalia, Rota), které obdrželo cenu japonských kritiků. Třetím projektem je CD se skladbami vídeňských klasiků (Haydn, Mozart, Beethoven, Rejcha) U příležitosti jubilea Bohuslava Martinu, BE realizoval nahrávku „Serenade" s jeho komorními skladbami (Kvartet a Serenada) v kombinaci s díly skladatelů Carla Nielsena a Cherlese Koechlina. Od svého založení Baborák Ensemble vystoupil na mnoha koncertech v Čechách, Německu a Japonsku a na prestižních festivalech (Pražské Jaro, Mitte Evropa, Concentus Moraviae, Gruenwald Musik Tage,Lipa Musica) V sezoně 2010-2011 byl residenčním souborem ČNSO v jeho komorní řadě koncertů v klášteře u Sv. Anežky. Repertoár Baborák Ensemble navazuje na tradici která vznikala v 18. století. Lesní roh byl v té době využíván spíše jako signální nástroj při parforsních honech, které se pořádali všichni šlechtici. Možná proto se začal těšit široké oblibě a našels cestu i do koncertních síní a stal se nepostradatelnou součástí hudby symfonické i komorní. Skladby Vivaldiho, Corelliho, Moureta, Haendla, Telemanna, jsou nedílnou součástí programů BE. Skladatelé Manheimské školy a vídeňští klasikové napsali celou řadu virtuózních skladeb pro lesní roh a smyčce. Velkou inspirací jim bylo umění českých hornistů té doby. Za všechny uveďme J. V. Stich- Punta, kterému L. v. Beethoven věnoval Sonátu F-Dur op. l7, W. A. Mozart-hornový part v Symfonii concertante. Skladby období klasicismu tvoří nejpodstatnější část repertoáru BE. (J. Haydn, W. A. Mozart, L. v. Beethoven, A. Rejcha, L. Boccerinni, V. Stamitz, J. B. Vanhal, atd.) Na počátku 19. století dochází k revolučnímu zdokonalení lesního rohu přidáním ventilů, které umožnili zahrát chromatickou řadu tonů. A ve století dvacátém vzniká celá řada komorních skladeb pro lesní roh v kombinaci nejen s nástroji smyčcovými ale i dechovými a bicími. (Janáček, Martinů, Koechlin, Nielsen). Samostatnou kapitolu tvoří skladby přímo napsané nebo autorsky upravené pro soubor. BE překvapuje nečekanými a mnohdy až šokujícími zvukovými kombinacemi a nebrání se výletům do jiných žánrů, jako např. jazz, swing, taneční, filmová, etnická a orientální hudba. Pro BE komponují a upravují skladatelé M. Bok, F. Šterbák, T. llle.